Śniadanie, czyli podstawa

Od czego warto zacząć przy planowaniu naszej przedwakacyjnej diety? Proponujemy, aby najwpierw zająć się posiłkiem uznawanym za najważniejszy w ciągu dnia, czyli śniadaniem.

Jest ono o tyle specyficzne, że spożyte wówczas kalorie są w całości spalane przez organizm – dlatego nawet zjadając obfite i kaloryczne nie wyrządzimy swojej sylwetce krzywdy.

Zachęcamy jednak, aby mimo tego starać się, by poranne śniadanko było przede wszystkim źródłem energii na najbliższych kilka godzin. To ważne, ponieważ w ramach diety powinniśmy ograniczać spożycie produktów, które nie dają organizmowi tego, co naprawdę potrzebuje. Ciało trzeba jednak do tego przyzwyczaić, więc zacznijmy od śniadania.

Świetną propozycją jest pełnoziarniste pieczywo. Jest nieporównanie zdrowsze i bardziej wartościowe od popularnego białego, dostarcza również solidnej porcji składników, które są stopniowo pochłaniane przez organizm w ciągu dnia.

Zjadając taki chleb lub bułkę pozostaniemy syci dłużej niż po pszennym toście. Ma to związek z zawartością cukru w pieczywie, o czym napiszemy w jednym z kolejnych tekstów. Jako dodatki „na obkład” polecamy biały ser, warzywa czy wędzoną rybę (na przykład bogatą w zdrowe tłuszcze makrelę). Sprawdzi się także owsianka z suszonymi owocami czy porządne musli.

Do popicia takiego śniadanka zalecamy sok pomarańczowy, najlepiej świeżo wyciskany (zawiera dobre owocowe cukry, które są cennym zastrzykiem energii), naturalny jogurt pitny lub kawę zbożową z odrobiną mleka.

http://aspazja.pl/zabiegi/toksyna-botulinowa

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *