Pomocne warzywa i owoce

Wśród tych produktów, których w diecie nigdy za wiele, czołowe miejsca zajmują jarzyny oraz owoce. To w pełni naturalne dobra, które dostarczają naszemu ciału masy składników – witamin, soli mineralnych i korzystnych białek roślinnych.

Większość warzyw w sklepach i na targowiskach jest stosunkowo tania, więc oparcie diety przedurlopowej na nich jest dobre zarówno dla naszej kondycji, jak i dla portfela. Oczywiście diabeł tkwi w szczegółach.

Nie każde warzywo czy owoc, po które sięgniemy jest równie wartościowe. Im więcej sztucznych nawozów, przyspieszaczy dojrzewania i konserwantów, tym gorzej. Dlatego polecamy, aby wydać nieco więcej pieniędzy i nabywać produkty rolnictwa ekologicznego. Ma ono w Polsce znakomite warunki do rozwoju, warto więc je wesprzeć.

Potrawy składające się z warzyw, a także kasz oraz ryżu są smaczne i zdrowe. Dają poczucie sytości, a równocześnie są przyjazne dla żołądka i praktycznie nie narażają nas na wzrost wagi.

Wręcz przeciwnie – mając w zanadrzu nadmiar kilogramów i przestawiając się na taki model żywienia, szybko odnotujemy ubytek kresek w czasie porannego ważenia. Wymaga to jednak konsekwencji. Jeszcze lepsze będą wyniki, gdy zredukujemy spożycie soli. Wielu dietetyków zwraca uwagę na jej pośredni wpływ na zapas tłuszczyku – chociażby poprzez pobudzanie łaknienia.

Wiosną oraz latem warto sięgać po warzywa i owoce sezonowe. Nie są drogie, a zachwycają smakiem i aromatem. Nie zapomnijmy o świeżych sokach (kupmy tanią sokowirówkę i cieszmy się napojem z marchwi, jabłek czy cytrusów), a także o koktajlach.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *